Från igår:-)

Hejsan:)
Igår hade jag en jätte rolig dag. Det var som det brukar vara. Vid halv 2 gick vi till en midsommr-stång och dansade. Dert var typ bara barnen som dansa men ändå. Det fanns choklad-hjul, fiskedamm, lotteri och pilkastning. Jag vann ingen choklad på choklad-hjulet men jag pröva bara två gånger. Men har typ aldrig tur med sånt. Men på pilkastningen vann en kille som heter Tim på barnens kastning, han var med oss och firade. Och på damernas kastning vann Carro hon var också med oss. På tredje och andra plats kom Nicke och Johan. Dom var också med oss så vi hade många bra pilkastare i våran grupp.
.
.
När vi kom tillbaks så åt vi. Vi hade lekar också det var jätte kul. Den leken jag gillar mest är när det är två vuxna en kille och en tjej. Då ska tjejen hoppa säck till killen som tarb av sig byxorna och sätter på sig nylon-strumpbyxor. Alla skrattar typ då. Det var en lek när man skulle sprnga till en pinne och snurra några varm med pannan på pinnen och pinnen i marken. Sen skulle man springa tillbaks. Och att man hade en sked i munnen och ett ägg på skeden och så skulle man inte tappa ägget när man gick. Efter lekarna så kasstade alla barnen äggen på ett träd.
.
.
Vi hade vatten grig och. Vi fick vatten balonger som vi kasta på varran. Det var roligt. Men inte så kul när Johan (en vuxen) Tog upp mig och lag mig i badkaren och hälde vatten över hela mig! Jag blev helt blöt! Jag kom hem vid halv tolv igår så hann inte blogga då. Men nu ska jag ladda över bilder. Senare ska vi åka på utflykt i kunsbäck. Jag kanske ska bada får se hur varm det är i vattnet:)
.
.
Här stod nästan alla och sjöng:)
.
.
Jag och midsommarstången, orkade inte vända bilden.
.
.
Wilma och Maja:) Det var dom jag mest va med:)
.
.
Jag:)
.
.
Jag skuggade solen men tycker att blomman var fin:)
.
.
Ägg på trädet:)
.
.
När dom lekte. Har tyvär ingen bild från vattenkriget för mamma var inte där då:( Mden ha det bra!
.
.
.
.
//Kram Alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0