:)

Tjao:)
Jag ska skriva vad jag gjorde alla dagar i stugan:) (snart)
Måste bara skriva grattis till Sverige! Vi vann ju broms i år! Och vilket mål dom gjorde på slutet! Fast det hade ju kunnat vara bättre med guld men det är ju häftigt tycker jag ändå:)
.
men nu ska jag skriva allt ja har gjort!
.
Tisdag!
Vi åkte ju till stugan vid 16:00 tiden så vi kom dit rätt så sent:) Men det gjorde inget för det var 15 grader och nordliga vinar brr. Vi tittade på "Allsång på skansen" det var bra artister:) Men det var roligt när jag stod och borsta tänderna för då hittade jag en krydda som hade gått ut 98! Kommer inte ihåg hela datumet men det slutade så! Sen hittade vi massor av andra som och hade gått ut te.x en hade gått 96, 03 och 04 nån hade gått ut 09 tror jag med. Det fanns bara två krydder kvar sen:p
.
.
Onsdag!
På kvällen var det mysigt för alla satt inne i stugan (jag mamma mommo och moffa) Vi satt och pratade länge om allt möjligt. Vi åt också variant kex med philadelifia ost (stavning?)

På dagen
Min och Lilys gammel mormor och morfar kom:) Alltså mammas mormor och morfar och mormor föreldrar:) Dom var här å fikade och åt:) Det var längesen jag hade träffat dom:)
Senare badade jag! Men bara ett kvälls dopp! Vi bastade efter, dom har ju ingen dusch så därfar måste man tvätta sig i bastun. Dom fyller vatten i en vatten kanna så häller nån det över en som en dusch. Men det är ju rent och varmt vatten. För dom har vatten från en brunn uppe i skogen:)
Före det så joggade mamma och jag cykla brevid. Mamma var rädd för björn så hon fick sällskap. Hon joggade 4 km!Hon stannade inte heller. Jag hade cyklat rättså långt på dan också så jag rörde på mig mycket:p
.
.
Torsdag!
Jag cyklade 4km på morgonen samma sträcka som dagen innan:)
Mamma skutsade mig senare så det blev tyngre på kvällen. Men när jag skulle hoppa på i farten så råkade jag skrapa benet så jag började blöda mycket men jag torka ju inte upp det så det torka.
Jag hann sola också, jag flöt omkring på en flytmaddras i vattnet ett tag. Hoppas jag blev brun. Det kom änder också:) Vi matade dom med bröd. dety är så synd om dom för räven och andra djur äter upp doms ungar.
mitt sår:(:p
.
.
.
Fredag!
Det har regnat exakt hela dan! Det var skit tråkigt. Var inne typ hela dan. men han ju börja virka ett fodral till våran kamera, och spela "fioa-med-knuff" typ 5 ggr.
.
.
Har gjort färdigt det nu men hittar inte min virknål så kan inte göra färdigt den sista saken som håller ihop den där uppe:)
.
glader!
.
.
.
.
.
.
//kram alva
.
.
p.s. vet inte vad som händer idag:( hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0